Connect with us

Politics

WaPo Says Fairfax Isn’t Telling The Truth About Newspaper; Sex Assault Allegation Did Not Have “Red Flags”

The paper and the politician are not on the same page.

Published

on

Monday, the Washington Post disputed Virginia Democratic Lt. Gov. Justin Fairfax’s claim to have been exonerated of recent allegations of sexual misconduct by the Jeff Bezos-owned blog.

Fairfax issued a 3:00 AM statement in response to a Big League Politics report of Stanford Fellow Vanessa Tyson’s allegations stemming from a 2004 incident, confirming that the allegations had indeed been levied against him.

In a statement, he said that WaPo had looked into the claims, and found “significant red flags and inconsistencies within the allegation,” and that the paper decided not to run the story for that reason.

Trending: Leftist Thug Targets Roger Stone’s Handicapped Wife for Vicious Attack in Own Neighborhood

take our poll - story continues below

Did Kyle Rittenhouse act in self defense?

  • VOTE NOW: Did Kyle Rittenhouse act in self defense when he shot three BLM rioters? 

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Completing this poll grants you access to Big League Politics updates free of charge. You may opt out at anytime. You also agree to this site's Privacy Policy and Terms of Use.

But The Washington Post, at least in part, disagrees.

“Fairfax and the woman told different versions of what happened in the hotel room with no one else present,” the paper said. “The Washington Post could not find anyone who could corroborate either version. The Post did not find ‘significant red flags and inconsistencies within the allegations,’ as the Fairfax statement incorrectly said.”

Tyson has not yet spoken publicly about the allegations, despite national news coverage stemming from the original Big League Politics report.

The Post described the allegations they received in late 2017 about the 2004 Democrat National Convention:

The woman described a sexual encounter that began with consensual kissing and ended with a forced act that left her crying and shaken. She said Fairfax guided her to the bed, where they continued kissing, and then at one point she realized she could not move her neck. She said Fairfax used his strength to force her to perform oral sex.

Interestingly, WaPo doesn’t reference the Christine Blasey-Ford’s allegations against Justice Brett Kavanaugh in their rebuttal to Fairfax. The omission is striking given the specific details provided in Tyson’s allegation such as a specific event, time and location, unlike Ford who couldn’t remember what year the alleged assault occurred.

The Post let the accusations against Fairfax die in the darkness.


Follow Peter D’Abrosca on Twitter: @pdabrosca

Like Peter D’Abrosca on Facebook: facebook.com/peterdabrosca

Politics

SURRENDER: ‘American Thinker’ Discredits Their Own Writing Staff to Appease Dominion Voting Systems

Bending the knee.

Published

on

The conservative opinion outlet American Thinker has published a letter discrediting themselves at the behest of Dominion Voting Systems.

We received a lengthy letter from Dominion’s defamation lawyers explaining why they believe that their client has been the victim of defamatory statements.  Having considered the full import of the letter, we have agreed to their request,” founder Thomas Lifton wrote in a blog.

They threw several of their published writers under the bus to publish the following statement to get Dominion off their backs:

American Thinker and contributors Andrea Widburg, R.D. Wedge, Brian Tomlinson, and Peggy Ryan have published pieces on www.AmericanThinker.com that falsely accuse US Dominion Inc., Dominion Voting Systems, Inc., and Dominion Voting Systems Corporation (collectively “Dominion”) of conspiring to steal the November 2020 election from Donald Trump. These pieces rely on discredited sources who have peddled debunked theories about Dominion’s supposed ties to Venezuela, fraud on Dominion’s machines that resulted in massive vote switching or weighted votes, and other claims falsely stating that there is credible evidence that Dominion acted fraudulently.

take our poll - story continues below

Did Kyle Rittenhouse act in self defense?

  • VOTE NOW: Did Kyle Rittenhouse act in self defense when he shot three BLM rioters? 

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Completing this poll grants you access to Big League Politics updates free of charge. You may opt out at anytime. You also agree to this site's Privacy Policy and Terms of Use.

These statements are completely false and have no basis in fact. Industry experts and public officials alike have confirmed that Dominion conducted itself appropriately and that there is simply no evidence to support these claims.

It was wrong for us to publish these false statements. We apologize to Dominion for all of the harm this caused them and their employees. We also apologize to our readers for abandoning 9 journalistic principles and misrepresenting Dominion’s track record and its limited role in tabulating votes for the November 2020 election. We regret this grave error. 

American Thinker is far from the first entity to fold to Dominion and decide that serving the dollar bill is more important than upholding conservative principles.
Big League Politics reported on Newsmax reading a glorified press release from Dominion as they cowered to legal threats:

The ostensibly conservative TV network Newsmax has finished selling out after emerging as an upstart competitor to Fox News, caving to the infamous election software companies Dominion and Smartmatic after receiving legal threats.

“Since election day, various guests, attorneys, and elected officials have appeared on Newsmax and offered opinions and claims on Smartmatic and Dominion systems,” anchor John Tabacco said on the TV network.

“Both companies that offer voting software in the U.S., and Newsmax would like to clarify its news coverage and note that it has not reported as true certain claims made about these companies,” he added.

The selling out only intensified at this point, as the anchor recited public relations spin that might as well have been written by a Dominion or Smartmatic hack.

“Newsmax has found no evidence that either Dominion or Smartmatic owns the other or has any business association with each other. We have no evidence that Dominion uses Smartmatic software or vice versa. No evidence has been offered that Dominion or Smartmatic used software or reprogrammed software that manipulated votes in the 2020 election,” Tabacco said.

Biden will be crowned president in less than a week, and the pathetic weakness of conservatives is to blame.
Continue Reading
It's time to name Antifa a terror org! Sign your petition now!


Trending